אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

Francis' Big Bangin' IPA - מי בדלת? אירלנד

פורסם ב מאת ניצן זיצר (4/5)

Bang bang, he shot me down
Bang bang, I hit the ground
~Nancy Sinatra

בירה מקגרגל'ס (המותג המוביל של מבשלת הבירה Rye River), הגיחה לעולם יחד עם מבשלת האם אי שם ב-2013. החלום: להזניק את הכלכלה של עיירה קטנה (סלברידג') עם היסטורית בישול בירה שהחלה במאה ה-18.
כחלק מהחזון, נצמדו במבשלה לקונספט של "המשפחה הראשונה של בירות קארפט איריות". ב"משפחה" הזו, כל דוד או סבתא הוא סגנון בירה משל עצמו. בארץ נמצאים כבר מזה שנה מספר סגנונות, בהם הסטאוט, האייל האדום, והפייל אייל (כולן בירות זוכות פרסים בתחרויות שונות), וגם  IPA (בעבר Ned's, ועכשיו 'Francis) מדי פעם.

הבירה נמזגת בצבע זהב וראש קצף לבן אוורירי ומרשים שנשאר לאורך דקות ארוכות. לאחר המזיגה, מיד מתפשט ריח עוצמתי של הדרים (אשכולית לפנים), יחד עם ריחות טרופים (מלון, ליצ'י) בעוצמה קצת נמוכה יותר.
הריחות החזקים והמרעננים נותנים קדימון לא רע לבירה עצמה. בטעם: התפוצצות של פירות הדר, וטעמים טרופים שמזוהים בעיקר עם כשות אמריקנית, כנראה בגלל השימוש בכשות מוזאיק וקולומבוס. באפטר טייסט ניתן להרגיש בטעמי שרף מרירים שעוזרים לאזן את חגיגת הטעמים הרעננים. אגב איזון, הגב שנותן הלתת לכמויות הכשות האדירות שנמצאות כאן בהחלט מורגש, אך לא משרה יותר מדי מתיקות. אפשר אפילו לקרוא לבירה הזו "יבשה", עם הסיומת הכשותית והמרירה שלה שמייבשת לגמרי את החך. הגוף של הבירה לעומת זאת אינו עלה נידף ברוח, יש כאן סוכרים שמאזנים, אבל שוב, ללא המתיקות המלווה בסיומת.

לבירה 7.1% של אלכוהול, ואם להגיד את האמת, הדבר כמעט ואינו מורגש (עד שתקומו ממקום מושבכם). הטעמים והארומות העוצמתיים של הכשות מחפים בצורה מדהימה על מה שיכלה להיות בירה שקשה לשתות ממנה יותר משלוק או שניים בגלל עומס אלכוהולי. ההיפך הוא הנכון, הבירה היא דרינקבילית בטירוף (שתיה), וכלל לא מרגישים את האלכוהול (פרט לחמימות האופיינית לבירות עם אחוז גבוה כל כך).

לסיכום, מדובר על אחת ה-IPA הטובות שנחתו בארץ, במיוחד לחובבי פצצות הכשות, ולכן אמליץ לכם להצטייד בה כל עוד היא טריה (אל תתנו לה לשבת יותר מחודש על המדף), אנחנו רוצים לקבל אספקה טריה כל פעם!

רק אוסיף שלאחרונה החלה המבשלה להשיק את הבירה הזו גם בפחיות, אז אני מקווה שהמשלוח הבא לארץ כבר יהיה בפורמט הזה (שעוזר לשמור על הבירה טריה יותר לאורך זמן).

 

גוף – 2 – בהחלט נוכח, אך בעל סיומת יבשה

גיזוז -2.5-  כיאה לסגנון, בינוני

כמות אלכוהול מורגשת – 1.5 – כמעט ולא.

כשותיות – 4 – כשות לפנים

ציון כללי – 4 – שתו את הבירה כל עוד היא טריה!!!

 

ניצן.

מידע על הבירה

סוג: , ארץ מוצא: יצרן: Rye Riverשנת השקה: 2013
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
קול 1, ציון ממוצע 5.00 (ציון שקול 88%)

השאר תגובה