אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

פייל אייל של שפירא - בירה לכולם ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (3/5)

קצת רקע

הפעם הראשונה שבה נתקלתי בבירה שפירא היה בעת שיטוט לצורך בזבוז זמן ביוטיוב, אז נגלו לי הפרסומות של בירה שפירא. ברגע שראיתי את הפרסומות החלטתי שאת הבירה, אני חייב לטעום. אז במקרה, ששוטטי בבירמרקט לפני כמה שבועות, נמזגה שפירא פייל אייל מהחבית, והחלטתי שאני אנסה. רציתי לקחת איתי כמה בקבוקים הביתה, אבל כולם אזלו , ולכן אני כותב את הסיקור הזה בדחיה של כמה שבועות.

סגנון הבירה

הבירה היא מסגנון פייל אייל, סגנון שהוא בדר"כ בסיס לסגנונות אחרים. הבירה מותססת בתסיסיה עילית ויכולה לתסוס גם בטמפרטורות גבוהות יחסית. הבירה מכילה 5% אלכוהול, וטמפרטורת ההגשה הממולצת היא 5-7 מעלות.

הבירה עצמה

הבירה נמזגת עם ראש קצף בינוני ואורירי שנעלם באותה מהירות שהוא מופיע. הבירה בעלת גוונים דבשיים והינה בלתי מסוננת ועכורה. לבירה מרקם מאוד קרמי, מאוד נעים לגרון , ומחליק בקלות מטה. למרקם הקרמי מתווספים טעמים כשותיים ומרירים יחדיו שהופכים את חוויות השתיה לתענוג עבור אלו שאוהבים בירות שתכליתן מרירות. אם בכשותיות רצינו לעסוק, נוכל לקחת איזה IPA איכותי מהמדף, אבל לפייל אייל , למרות ניחוחות ההדרים שיש לה, יש רק גוון אחד, והוא מריר. אני לא אומר שזה בהכרח דבר רע, אבל במציאות שבה אני מחפש בירות שיראו לי עומק ובירות שעושות דברים חדשים עם בלוטות הטעם שלי, יצאתי מאוכזב. הבירה קלילה מאוד, ומשאירה טעם לוואי מריר עדין, האכלוהול (5%) כמעט ואינו מורגש, והכשות מראה נוכחות פה ושם. בסופו של דבר, הבירה מרעננת, מוגזת במידה הנכונה, ולא מרגישה אלכוהולית מדי, אבל היא פשוט יותר מדי חד גונית, ולא באמת מחדשת שום דבר.

מבחן הטעימה

גוף -2 – הבירה קלילה וזורמת והקרמיות מקנה לה כובד.

גיזוז-1-מוגזת בצורה עדינה ומאוד מתאימה לטעמה.

כמה האלכוהול מורגש-1- טיפה מחממת את הגרון בירידה, אבל חוץ מזה, לא מורגש.

כשותיות- 2- מרירות כשותית מלווה את הבירה ומהווה את הטעם העיקרי כאן.

ציון כללי -3 – בירה נחמדה בסה"כ, ציפיתי ליותר.

שלכם,

ניצן

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: שפיראארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
6 קולות, ציון ממוצע 3.67 (ציון שקול 73%)

השאר תגובה