אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

סטאוט של קלרה - האספרסו של הבירה ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (3/5)

May your glass be ever full. May the roof over your head be always strong. And may you be in heaven half an hour before the devil knows you're dead.~אימרה אירית

 

קצת רקע

אח, איך חיכיתי שהתקופה הזאת תבוא. שגשם כבד ירד בחוץ ונשב מול האח, מכוסים בפוך ונשתה סטאוטים ופורטרים חורפיים ומענגים. אז אח אין כל כך, וגם כשהחימום עובד לא ממש צריך פוך, אבל סטאוט איכותית תמיד בדרישה. נתקלתי בסטאוט של קלרה בבירמרקט, וההגדרה על הבקבוק ריתקה אותח. "האספרסו של הבירה" התווית מצהירה, אני עוד אבדוק את הטענה הזאת. סטאוט קלויה ושחורה משחור (עד פה נשמע אמין), זוכת BIRA 2011, הנה הבירה נכנסת לשישיה.

סגנון הבירה

הבירה בסגנון סטאוט, סגנון שמאוד מתאים לחורף. הסגנון מתאפיין לרוב בטעמי שוקולד וקפה, ומשתמשים בו בלתתים קלויים ע"מ להשיג את הצבע השחור (משחור), ואת טעמי הקלייה העמוקים. הבירה מכילה 4.8%, וממולצת לשתיה בחורף, בטמפרטורות קצת גבוהות יחסית, ע"מ להרגיש את הטעמים הקלויים כמו שצריך (קפה שותים חם ולא קר).

הבירה עצמה

הבירה נמזגת עם ראש קצף איתני וחום שנשאר לעמוד דקות ארוכות. ארומת הבירה אכן מזכירה קפה , והקלייה מורגשת עוד לפני הלגימה הראשונה. אם היא טעימה כמו שהיא מריחה, מצבנו טוב. לגימה…ו…קפה. אני אהיה ישר ואומר , אני מאוד אוהב סטואטים, במיוחד כאלה עם טעמי שוקולד וקפה עמוקים. לסטאוט של קלרה יש טעמי קפה מהחזקים שטעמתי ואין ספק שכמו שהאספרסו הוא תמצית הקפה, גם כאן הסטאוט היא לאספרסו כמו שסטאוטים פחות קלויים הם לנס קפה. הבירה מוגזת במידה בינונית, לדעתי אפילו קצת יתר על המידה, וגורמת לטעמים הקלויים ממש לזחול במעלה האף. אחרי שתיית כמה לגימות, הבירה נהיית מרירה להחריד, כמו אספרסו חזק, מין טעם נרכש. אחרי כמה לגימות, מתרגלים למרירות , ומתחילים להרגיש טונים מתוקים יותר , או שזה אולי שבלוטות הטעם שלי מחפשות להתלות במשהו שהוא לא מרירות משתלטת, אין לדעת. אין ספק בכלל שהטעמים הקלויים הם השולטים פה, לפעמים מרגישים פה ושם מתיקות מתגנבת, אבל הבירה ככולה היא מרירה, קלויה, עוצמתית. אספרסו. הבירה בעלת גוף, על זה אין עוררין, יש לה טעמים עמוקים של קליה, ועם זאת קלילות מפתיעה. הגיזוז מורגש , ולעיתים מפריע לשתית הבירה, שמרגישה כאילו גיזוז עדין יותר היה עושה לה יותר טוב. האלכוהול הוא נקודה מפתיע, לבירה 4.8% בלבד, אבל הם מרגישים הרבה יותר. אולי בגלל טעמי הקליה, אבל הבירה מותירה חמימות בגרון ומפתיעה  בתחושת האלכוהול שיש כאן, מין טעם לוואי חריף שמתווסף למרירות. בסופו של דבר, אם אתם אוהבים טעמי קפה וקליה עמוקים , בלי הקפאין, הסטאוט של קלרה הוא בשבילכם, אם הסאוטים שאתם מחפשים נוטים יותר לשוקולד וטעמים מתוקים יותר, הוזהרתם מראש.

 

מבחן הטעימה

גוף -2- הבירה קלילה, עם גוף יחסית קל שמכיל טעמים עמוקים.

גיזוז-2.5- טיפה משתלט לעיתים על הבירה.

כמות אלכוהול מורגשת-3- יחסית לאחוזים שכתובים על התווית, מורגש הרבה יותר.

ציון כללי -3- הבירה היא בירה טובה לאוהבי טעמי קלייה כבדים, אנשים שנרתעים מטעמים כאלה, ירתעו מהבירה.

 

לסיכום, אם אתם אוהבים לשבת מתחת לפוך עם סטאוט איכותי שיעשה לכם נעים, ואתם אוהבים טעמים עמוקים ורחבים של קלייה וקפה, הסטאוט של קלרה הוא בשבילכם, אם לא, אתם עלולים להתאכזב.

 

שלכם,

ניצן.

 

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: קלרהארץ מוצא: יצרן: מבשלת העם
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
0 קולות, ציון ממוצע 0.00 (ציון שקול 0%)

השאר תגובה