אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

נגרה מודלו - מקסיקנית לוהטת מקסיקו

פורסם ב מאת שחף אשכנזי (3/5)

לכבוד יום העצמאות המקסיקני, החלטנו לחגוג בשתייה של הבירה שאמורה להיות הבירה המקסיקנית הטובה בעולם! (לא, זו לא קורונה, פרטים בהמשך)

Spilling your beer is the worst form of alcohol abuse"Unknown

קצת רקע:

בירת לאגר וינה/מינכן, המכילה כ5.4% אלכוהול, הנמכרת החל משנת 1926.

נגרה מודלו מייוצרת ע"י המבשלה גרופו מודלו, שנוסדה ב1925 ופרוסה ברחבי מקסיקו. גרופו מודלו היא המבשלה ה6 בגודלה בעולם, ומייצרת בשנה 60 מיליון הקטוליטרים (הקטוליטר = 100 ליטר) של בירה בשנה. המבשלה הזו היא בעצם המבשלה שמייצרת את ה"קורונה אקסטרה", שמפורסמת בתור הבירה המקסיקנית הטובה בעולם, למרות שבעצם הנגרה מודלו היא הבירה המתוחכמת והמיוחדת של המבשלה, בעוד קורונה היא בירה יותר עממית.

נגרה מודלו עצמה יוצרה לראשונה ע"י מהגרים אוסטרים שהגיעו למקסיקו, והוצגה לראשונה כבירה מהחבית בשנת 1926. הבירה מגיעה בבקבוק שצורתו מיוחדת – נמוך ורחב, כאשר הפקק עטוף בנייר אלומיניום מוזהב.

סגנון הבירה:

נגרה מודלו היא בירה מסוג לאגר וינאי, שהן בירות שצבען חום אדמדם, או נחושת, בעלות טעם מתקתק עם דגש על הלתת.

הטמפרטורה המומלצת לצריכה של הבירה היא בין 5 ל-7 מעלות.

הבירה עצמה:

בהתחלה טעמתי מהקצף, שהיה מאוד טעים – קרמל משולב עם מעט שוקולד. לאחר מכן עברתי לשתות מהבירה, שצבעה אולי היפה ביותר מבין הבירות שטעמתי. השלוק הראשון היה מצויין, והשאיר בפה טעם חזק של קרמל עם רמיזות קלות של שוקולד. בנוסף לטעם, אפשר להרגיש שהגזים בבירה מודגשים, והם חלק בלתי נפרד מהטעם. הבירה מחליקה מאוד בגרון, אך היא לא בירה קלילה. ככל שממשיכים לשתות, מתגברת מרירות קלה על הטעם הקרמלי, והגוון השוקולדי כמעט ונעלם. ניתן להרגיש מעט טעם של אגוזים פה ושם.

מבחן הטעימה:

קלילות: 3.5 – אינה קלילה כלל, אך בכל זאת מחליקה בגרון.

גזים: 5 – אין הרבה גזים, אבל הם מורגשים והם חלק בלתי נפרד מהטעם.

כמה האלכוהול מורגש: 5 – יש הרגשה של אלכוהול בבירה.

ציון כללי – 6.

דבר האישה: "הבירה טעימה מאוד, מוגזת מאוד ובעלת טעם חזק".

סה"כ – גבר אדיש. הבירה ללא ספק בעלת טעם מיוחד, בדגש על שילוב של קרמל עם נגיעות שוקולד וגזים. מומלץ במיוחד לאנשים שאוהבים את השילוב של הקרמל עם הגזים והמרירות של הסוף. גולדסטאר או נגרה מודלו? תלוי במצב. אם אני במסיבה עם חברים ללא ספק גולדסטאר, אך אם אני במצב של מחשבות עמוקות על משמעות העולם, ייתכן שאבחר בנגרה מודלו.

לחיים,

שחף.

דעה נוספת : ניצן זיצר : כשחושבים על מקסיקנים שמבשלים בירה, נגרה מודלו היא לא בדיוק המחשבה הראשונה. אמנם הבירה מקסיקנית אבל אין ספק שהטונים האירופאים בה מורגשים היטב. כמו כל בירת לאגר שמכבדת את עצמה, הבירה מאוד חלקה ונראית צלול להפליא, והצבע שלה עושה חשק לשתות עוד לפני השלוק הראשון. כמו ששחף אמר הבירה כוללת המון טעמים של קרמל ושוקולד, והיא באמת מוגזת, בצורה שיותר קרובה להגזה של משקה קל מאשר של בירה. סה"כ אני אהבתי את הטעמים בבירה, והייתי שותה אותה שוב, במיוחד לצד קינוח מתקתק.

קלילות – 5 הבירה אומנם לא קלילה אבל גם לא מרגישה כבדה מאוד

גזים – 6 – מורגשים בהחלט, אבל יותר דומים להגזה של משקה קל מאשר של בירה

כמה האלכוהול מורגש – 6 – בהחלט מרגישים שיש פה אלכוהול

ציון כללי – 7.

בין הנגרה מודלו לגולדסטאר, זה באמת תלוי סיטואציה, אבל ניתן את הקרדיט למקסיקנים, ונזרום עם הנגרה מודלו.

שלכם,

ניצן.

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: גרופו מודלוארץ מוצא: שנת השקה: 1926
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
3 קולות, ציון ממוצע 4.33 (ציון שקול 84%)

תגובה אחת לנגרה מודלו

השאר תגובה