אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

מילר - אז אמריקאים יודעים לייצר בירה? ארה"ב

פורסם ב מאת שחף אשכנזי (1/5)

Why is American beer served cold? So you can distinguish it from urine. –David Moulton

קצת רקע:

מילר היא בירה אמריקנית המיוצרת ע"י חברת המשקאות מילר. החברה הוקמה בשנת 1855, ע"י פרדריק מילר. מילר קנה מבשלה קטנה בעמק מנומוני שבמילוואקי, ויסקונסין. מיקום המבשלה אפשר למילר להשיג את החומרים לבישול הבירה ביתר קלות מהכפרים שליד.

המבשלה עברה מספר ידיים עד שלבסוף נקנתה ע"י חברת "מבשלות דרום אפריקה" בשנת 2002, תוך הקמת חברה חדשה בשם סאבמילר (SABMiller), שהיא כיום חברת המשקאות הבינלאומית השנייה בגודלה בעולם, תוך שהיא מייצרת מותגים כמו מילר ופילזנר אורקואל, וגם מהווה את אחת החברות הגדולות שאורזות ומפיצות קוקה קולה.

סגנון הבירה :

Miller Genuine Draft, או בקיצור MGD יוצרה בפעם הראשונה בשנת 1985 כבירה הראשונה שמסוננת בקרור, תוך שהבירה אינה מפוסטרת ובעצם מטרתה להביא לבקבוק את הטעם של בירה מהחבית. זוהי בירת לאגר פשוטה בעלת גוון צהוב כהה.

MGD זכתה במדליית זהב בשנת 1999 בקטגוריית אמריקן-סטייל פרימיום לאגר ב"גביע העולם לבירה" (להרחבה לחצו כאן), ובמדליית כסף בשנת 2003 בפסטיבל הבירה האמריקאי.

בבירה 4.7% אלכוהול.

הבירה עצמה:

ישנה דעה רווחת שאומרת שהאמריקנים לא יודעים להכין בירה. MGD רק מוכיחה את הטענה הזו. ההרגשה שלי היא שהאמריקנים ניסו לעשות חיקוי לבירות הלאגר הגרמניות, אך נכשלו כישלון חרוץ. ובתור אחד שאוהב את סיגנון הלאגר/פילזנר, אני חייב להגיד שהיה לי קשה לסיים את הבקבוק, כי היא פשוט מאכזבת. צבע הבירה בסה"כ בסדר, אבל הטעם שלה פשוט..לא קיים. השלוק הראשון וכל שלוק שבא אחריו הוא פשוט פצצת גזים, וזה כל מה שמרגישים בבירה. אין טעם מר שמלווה את סגנון הבירה הזה, או טעם מתוק קרמלי שהייתי מצפה מבירה כזאת, כמו שניתן להרגיש בגולדסטאר לדוגמה. הדבר היחיד שניתן לזקוף לזכות הבירה הזאת הוא טעם הלוואי שלה, שהוא טעם לתתי קרמלי טעים מאוד שנשאר לאורך זמן, מה שנותן הרגשה של בוא נגמור עם זה וזהו. אם במבשלה היו מצליחים לייצר משקה ללא טעם שמשאיר את הטעם לוואי הזה, כנראה שהוא היה יותר טוב.

מבחן הטעימה:

קלילות – 3.5, בסה"כ קלילה ומחליקה היטב.

רמת תסיסה – 4.5, אין בבירה הזאת כמעט כלום חוץ מגזים.

כשותיות – 2, אין ממש כשות.

כמה האלכוהול מורגש – 1, אם לא היה כתוב, לא הייתי יודע.

סה"כ אני מאוד מאוכזב. הציון הכללי של הבירה הוא 2.5, וגם זה רק בגלל הטעם לוואי הנחמד שיש בסוף. אם מה שמעניין אתכם זה גזים, אבל אתם רוצים להראות לח'ברה שאתם שותים בירה, זו הבירה בשבילכם. גולדסטאר או מילר? הוכחה לכך שלפחות בירות אנחנו עושים יותר טוב מהאמריקנים.

לחיים,

שחף.

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: מילרארץ מוצא: יצרן: SABMillerשנת השקה: 1855
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
0 קולות, ציון ממוצע 0.00 (ציון שקול 0%)

השאר תגובה